מאמצים גם את התושבים החוזרים ובעלי האזרחות הזרה

עפר גדנקן No Comments on מאמצים גם את התושבים החוזרים ובעלי האזרחות הזרה

אירוע נשים ייחודי נערך בהשתתפות ג'רוסאגויד ומכבי שירותי בריאות באולמי תמיר בירושלים # מאות המשתתפות שמעו הרצאות אודות המעבר ממדינה למדינה והדרכים לקבלת שירותי בריאות במחירים הטובים ביותר, קיבלו תשובות לשאלות הנוגעות לקבלת שירותים רפואיים למי שעדיין אין לו אזרחות.

7:57
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on בירושלים ממתינים לתשובת חמאס | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מכבי שירותי בריאות קיימה אירוע נשים לתושבות חוץ המתגוררות בירושלים והסביבה.

למכבי תכנית ביטוח ייחודית המותאמת לאוכלוסייה זו הנקראת Well-Come ומיועדת לכל מי שחוק ביטוח בריאות ממלכתי אינו חל עליו ושוהה בארץ כחוק, כמו: תיירים, או תושב ישראלי שנמצא בתקופת המתנה לפי סעיף 58 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, ונותן כיסוי בריאות נרחב ומקצועי.

מאות תושבות חוץ מילאו את האולם, כבר בכניסה לאולם המתינו להן בדלפקים מיוחדים חומרי הסברה אודות החוזקות של מכבי בירושלים והיתרונות של מכבי שירותי בריאות ל תושבות חוץ.

האירוע נערך בהשתתפות ג'רוסאגויד ומכבי שירותי בריאות. Jerusaguide הוא למעשה פלטפורמה שנועדה להקל על המעבר מחו"ל למגורים בירושלים, בעיקר בקרב הקהילה האנגלו-סקסית. הרשת מספקת סיוע לכל מה שנוגע לחיים בארץ ישראל, כולל תמיכה, מידע מעשי, סיוע וניווט כללי בנפתולי הבירוקרטיה הישראלית.

את הערב פתחה הגב' שני  גיברלטר, שסיפרה על חוויותיה בארץ זרה כאשר עלתה לישראל לפני 30 שנה ועל הדרך שעשתה כדי להכיר את צורת החיים בישראל והדרך שעברה כדי להשתלב בחברה הישראלית.

בהמשך הערב עלתה לדבר הגב' חיה  גרוס, מנהלת שירותי משרד במכבי מודיעין עילית, שהסבירה למשתתפות מהן הזכויות להן זכאיות תושבות חוץ הנרשמות במכבי. היא הסבירה שלמכבי  סגל רופאים ומזכירות דוברות אנגלית, דבר שיקל עליהם לקבל שירותים רפואיים גם כשעבורם ישראל כעת היא מדינה זרה.

לאחמ"כ נשאה דברים ד"ר איריס כהן-יבין רופאה מומחית בתחום פסיכיאטריה של הילד במכבי, שסיפקה תובנות חשובות עבור אנשים שעוברים ממדינה למדינה ועלולים להיתקל בפערי תרבות שעשויים להקשות על חבלי הקליטה שלהם. המשתתפות הרעיפו עליה שאלות והיא השיבה לכולן בנחת ובמקצועיות.

בהמשך הערב נהנו המשתתפות ממופע סטנד-אפ מצחיק ומשעשע של הקומיקאית דבי הירש, שסיפרה בהרבה הומור על מסעה ליהדות. בסיום הערב הודו הנשים על ערב מרתק ומעשיר ועל המידע הרב שקיבלו ממכבי. אירוע נוסף שקיימה מכבי לנשים התקיים בשיתוף עם מתנ"ס רוממה. כ-100 נשים השתתפו באירוע מיוחד לנשות רוממה והסביבה תחת הכותרת "מרבות בשמחה". כיאה לחודש אדר, במהלך הערב נהנו הנשים ממופע סטנד-אפ – צחוק בריא באדיבות המתנ"ס ומסדנה מיוחדת של משלוחי מנות בריאים שבו קיבלו הסברים והמלצות לתזונה בריאה בהנחיית הגב' חוי  לב, הדיאטנית המלווה את פרויקט "משפחה בריאה" של מכבי. גם באירוע זה הודו המשתתפות לצוות מכבי ברוממה העושה רבות לקידום אורח חיים בריא בקהילה ויוזם פעילות נרחבת בתחום.

בשנה האחרונה נוספו שירותים רפואיים רבים במרכז הרפואי של מכבי ברוממה זאת בנוסף להתפתחות הגדולה ופריסת הסניפים החדשים של מכבי בירושלים. ואכן לפי נתוני הביטוח הלאומי הציבור הירושלמי ממשיך לעבור למכבי גם בשנה זו.

 

ראש מחוז ירושלים והשפלה מר גידי לשץ : "אנחנו נותנים מענה לכל הקהלים בירושלים  בהם תושבי חוץ רבים המתגוררים בעיר.  הבאנו את העוצמה של מכבי לעיר –במומחיות, במובילות ובאנושיות. על פי נתוני הביטוח הלאומי זו השנה השלישית ברציפות שמכבי שירותי בריאות היא השיאנית במצטרפים חדשים בכל הארץ בכלל ובירושלים בפרט,  היעד והמטרה שהצבנו הייתה להביא לתושבי ירושלים את שירותי הבריאות הטובים ביותר בישראל. נמשיך להביא את הבשורה והשירות של מכבי לכל שכונה ושכונה בירושלים ולעזור לכל החברים שלנו בחמלה ודאגה".

 



0 תגובות